Šiandien vis daugiau automobilių gamintojų pradeda keisti hidraulinį vairo stiprintuvą į elektrinį. Tačiau koks iš tikrųjų yra skirtumas tarp šių dviejų sistemų ir kas lėmė šį perėjimą?
Anksčiau vairuojant transporto priemonę reikėdavo treniruoti viršutinę kūno dalį. Gera žinia ta, kad šiandien jums nebereikia kiekvieną kartą, kai reikia atlikti posūkį, valdyti automobilio raumenimis. Dabar yra daugybė vairo stiprintuvo sistemų, kurios padeda užtikrinti neskausmingą važiavimą.
Vienintelė problema yra ta, kad gali būti sunku nustatyti geriausią ir jums tinkamą sistemą. Kad būtų lengviau pradėti, pirmiausia reikia žinoti, kuo skiriasi hidraulinis ir elektrinis vairo stiprintuvas.
Turinys:
Hidraulinio ir elektrinio vairo stiprintuvo palyginimas
Naudojant hidraulinį vairo stiprintuvą, energija tiekiama iš variklio. Kita vertus, elektrinis vairo mechanizmas naudoja energiją, gaunamą iš kintamosios srovės generatoriaus įkraunamo akumuliatoriaus, kuris laikomas taupesniu. Efektyvumas yra pagrindinis elektrinio vairo pranašumas prieš hidraulinį vairo mechanizmą, dėl kurio sunaudojama mažiau degalų.
Tačiau yra dar daugiau nei šis greitas atsakymas. Skaitykite toliau ir sužinokite daugiau.
Hidraulinio vairo stiprintuvo apibrėžimas
Hidraulinis vairo stiprintuvas yra viena pirmųjų įdiegtų vairo mechanizmų formų. Jį sudaro vairo stiprintuvo siurblys, skriemulys, pavaros diržas, keli dirželiai ir žarnos bei vairo stiprintuvo skystis. Sistema veikia slėgio pagalba.
Transporto priemonės variklyje yra rotacinis siurblys, kuris reguliuoja hidraulinį slėgį. Kiekvieną kartą pasukus vairą siurblys išstumia didesnį hidraulinį slėgį ir taip padidina jėgą.
Slėgis padidėja dėl papildomo hidraulinio skysčio, kuris patenka į cilindrą. Kai taip atsitinka, vairo mechanizmas gauna slėgį, todėl ratai ir vairo mechanizmas pradeda judėti darniai.
Privalumai
Štai keletas svarbiausių hidraulinio vairo stiprintuvo privalumų:
Autentiškesnis pojūtis
Hidraulinės vairo stiprintuvo sistemos suteikia autentiškesnį pojūtį. Nors visureigių savininkams tai gali būti ne problema, sportinių automobilių savininkams ji aktuali.
Šiandien kai kuriuose aukštos klasės sportiniuose automobiliuose vis dar naudojamos hidraulinės sistemos, visų pirma dėl puikaus grįžtamojo ryšio su keliu. Tačiau vidutiniai kasdieniai vairuotojai nepastebės didelio skirtumo tarp šių dviejų sistemų.
Įperkamas
Hidraulinį vairo mechanizmą gaminti pigiau. Reikalingos tik kelios elektrinės dalys, todėl automobilių gamintojai gali sutaupyti pinigų montuodami sistemą.
Sistemos priežiūra taip pat yra pigesnė, todėl galite sutaupyti daugiau pinigų remontui. Daugelis žmonių pastebi, kad hidraulinį vairo stiprintuvą taip pat lengviau valdyti, todėl sutaupoma laiko, kai reikia ką nors sutaisyti.
Patikimas
Hidraulinės sistemos yra senesnės, palyginti su elektriniais variantais. Per tiek metų, kiek šios sistemos egzistuoja, jos jau buvo ištobulintos ir nušlifuotos, kad būtų itin patikimos.
Kadangi sistema perduoda jėgą naudodama hidraulinio vairo stiprintuvo alyvą, alyva padengia visus skirtingus komponentus, kurie trinasi, kad būtų geriau sutepti. Naudojant šią konkrečią sąranką mažiau dėvisi ir trinasi. Tačiau net ir tada, kai važiuojant sistema sugenda, vis tiek galite vairuoti transporto priemonę.
Trūkumai
Nepaisant hidraulinio vairo stiprintuvo privalumų, jis turi ir keletą trūkumų, kuriuos turėtumėte žinoti:
Sunkesnis
Skirtingai nuo elektrinių sistemų, hidraulinį vairo stiprintuvą sudaro kelios didelės dalys. Taip pat yra skysčio, užtikrinančio geresnį veikimą.
Dėl visos papildomos įrangos transporto priemonė yra sunkesnė. Papildomas svoris ne tik sunaudoja daugiau energijos, bet ir turi įtakos degalų ekonomijai.
Didelis energijos suvartojimas
Hidraulinėse sistemose siurblys veikia visą laiką, todėl, palyginti su elektriniu vairo stiprintuvu, sunaudojama daugiau energijos. Sistema gali net greitai apkrauti variklį, todėl sumažėja jo efektyvumas.
Jei varikliui tenka tiekti daugiau galios vairavimo sistemai, sumažėja degalų naudojimo efektyvumas. Nors galite to nepastebėti labai ženkliai, tikėkitės didesnių išlaidų kiekvieną kartą, kai pakraunate automobilį.
Daugiau techninės priežiūros
Hidraulinės vairavimo sistemos yra sudėtingesnės, palyginti su elektrinėmis. Šiai sistemai būtinas hidraulinis skystis, kurio lygį reikia kartkartėmis stebėti.
Taip pat reikia pakeisti vairo stiprintuvo skystį, kad būtų užtikrintas tinkamas tepimas. Be to, skysčio savybėms įtakos gali turėti ir temperatūra. Būtina skirti šiek tiek laiko sistemos priežiūrai, kad ji galėtų toliau veikti.
Elektrinio vairo stiprintuvo apibrėžimas
Elektrinis vairo stiprintuvas, palyginti su hidrauliniu, turi mažiau dalių. Elektros variklis sukuria reikiamą slėgį ratams sukti. Variklį galima rasti vairo kolonėlėje kartu su jutikliais, kad būtų galima nuolat vertinti jo veikimą.
Šie jutikliai fiksuoja, kiek jėgos naudojama vairui sukti. Pagal šiuos matavimus variklis nustato, kiek galios reikia ratams tinkamai pasukti.
Elektrinės vairo stiprintuvo sistemos yra kelių skirtingų tipų. Labiausiai paplitusiose yra elektrinis siurblys, kuris veikia su įprasta hidrauline sistema, o ne su hidrauliniu siurbliu, arba elektros variklis, pritvirtintas prie vairo mechanizmo krumpliaračio.
Privalumai
Toliau pateikiami pagrindiniai elektrinio vairo stiprintuvo privalumai:
Geresnė degalų ekonomija
Elektrinė vairo stiprintuvo sistema gamina elektros energiją tik tada, kai sukate vairą. Kai sistema nenaudojama, elektros energija į ją neteka. Taip sumažinamas energijos švaistymas, kad variklis ilgiau tarnautų. Taip pat pagerėja degalų ekonomija, nes vairo stiprintuvas nesukelia nuolatinio variklio apkrovimo.
Mažiau priežiūros
Ši vairavimo sistema yra paprasta, ją rasite ant vairo traukės. Pavarų dėžės taip pat nereikia prižiūrėti. Taip pat nereikia keisti jokio skysčio, kitaip nei hidraulinėse sistemose, kur reikia rūpintis vairo mechanizmo tepimo alyva.
Trūkumai
Brangus
Kaip ir tikėtasi, elektroninės sistemos yra brangesnės už hidraulines. Automobilių gamintojai papildomas išlaidas perkelia jums perkant automobilį. Jei tam tikra dalis sugenda, taip pat turėtumėte būti pasiruošę didelei remonto sąskaitai. Dalys ne tik brangesnės. Norint pakeisti vairo mechanizmą, taip pat reikia išardyti vairo kelią, o tai gali dar labiau padidinti darbo sąnaudas.
Patikimumo trūkumas
Skirtingai nei hidraulinės sistemos, elektrinis vairo stiprintuvas yra naujiena ir gali net lengviau sugesti. Sistemai sugedus vairavimo metu, vairas gali užsifiksuoti. Dėl to gali susidaryti pavojinga situacija, ypač važiuojant dideliu greičiu.